40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.320,96%0,56
7.017,00%0,27
4785777฿%1.4882
Türkiye’nin 1 milyar dolardan fazla ihracat yaptığı ülke sayısı 2022’de önceki yıla göre 4 artarak 47’ye yükseldi.
Anadolu Ajansı’nın Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye’nin ihracatı, 2022’de önceki yıla göre yüzde 12,9 artarak 254 milyar 209 milyon 535 bin dolara yükseldi.
İhracatın 1 milyar doları aştığı ülke sayısı 43’ten 47’ye çıktı. Güney Afrika Cumhuriyeti, Belarus, Türkmenistan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sıralamaya ilk kez dahil oldu. 47 ülkeye yapılan toplam ihracat 189,3 milyar dolar olarak gerçekleşti.

En çok ihracat yapılan ülkelerin başında 18,91 milyar dolarla Almanya gelirken, bu ülkeye en yüksek ihracatı 4,39 milyar dolarla otomotiv endüstrisi yaptı.
İhracat artışında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yüzde 39,3 ile dördüncü, Gürcistan yüzde 33,9 ile beşinci sırada yer aldı.

TC Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay, Türkiye’nin Lefkoşa Büyükelçisi Feyzioğlu’nu kabul etti
2
Cumhuriyetimizi mali olarak daha iyi bir noktaya getirmek en büyük sorumluluğumuz olmaya devam edecektir
40844 kez okundu
3
Tedavisi ve ameliyatı burada mümkün olan bir hastanın uçak ambulansla sevki ne kadar adil?
30066 kez okundu
5
TC Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam’dan KKTC’ye turizm desteği açıklaması
24885 kez okundu